אודות המקרר

המקרר – בית לאמנות, ליצירה ולקהילה, הכולל גלריה, סטודיואים ובית קפה, יוזם ומארח פרויקטים חברתיים ואמנותיים תוך מחויבות לסביבה מכלילה, מונגשת ופתוחה.

אנחנו, צוות המקרר, מזמינות ומייצרות מפגש ושיח בין א.נשים, אמנים ואמניות, שכנים ואקטיבסטיות, באמצעות גישות השתתפותיות ותהליכיות המאתגרות את מה שהאמנות יכולה להיות ולעשות עבור מגוון רחב של קהלים.

הקשר שבין אמנות לאחריות חברתית וקהילתית נבחן בכל טווח העשייה של המקרר שכן חרטנו על דגלנו ערכי שיתוף, קהילה ונתינה. 

מתוך התערוכה "Off Asif", צילום: שחר דיויס

הגלריה לאמנות פלסטית מציגה תערוכות משתנות, ובאמצעות השימוש בפרקטיקה מוסדית, אנו יוזמות פרויקטים חברתיים ואמנותיים שונים כגון פסטיבלים, ימי עיון, תוכניות שהות, חממות מחקר, אירועים קהילתיים, מופעים ציבוריים, סדנאות ועוד. במקביל, אנחנו פועלות למען הנגשת התכנים במטרה להסיר את החסמים המרחיקים יחידים.ות וקבוצות ממוקדים של עשייה תרבותית.

הגופים הנפרדים – הגלריה, בית הקפה והסטודיואים לאמניםות – מקיימים ביניהם יחסי גומלין ומחויבים יחד לסביבה מכלילה, מונגשת ופתוחה. עמותת המקרר שואפת ומצליחה לקיים חיבור בין התחומים האלה, תוך נסיון למלא את הפערים ולעקוף את החסמים המצויים במערכת.

ברוכות.ים הבאות.ים

מתוך התערוכה "חלום המוות של העיט בכלוב", צילום: נעמי צורף

היסטוריה

המקרר, בית לאמנות שוכן במבנה ששימש את בית הקירור ומרכז אחסון הפירות והירקות, שמאז 1965, השנה שבה הוקם, היווה חלק מהשוק הסיטונאי הראשי של גוש דן. מתחת לקרקע, בערבות המחסניות הצוננות שנפרשו על פני 1900 מטרים, אוחסנו טונות של פירות וירקות בטמפרטורה של 4 מעלות. בשנות השמונים נמכר המתחם ליזמים ששיפצו את המבנה והביאו לשגשוג בפעילות שכללה בעיקר אחסון והובלה של סחורה לשוק הסמוך ולעסקים מקומיים נוספים. ב-2006, בעקבות סגירת השוק הסיטונאי, הופסקה גם פעילותו של בית הקירור, אבל יש מי שמוכנים להשבע שעד היום, אפשר להריח שם בחורף קלמנטינות ובקיץ, מלונים.

צילום: איריס פשדצקי

ב-2018, תוך שמירה על אופיו התעשייתי ההיסטורי, הוסב המבנה למתחם שכולל גלריה לאמנות שאותה מפעילה עמותת המקרר, וכן סטודיואים לאמניםות ובית קפה. שלושת הגופים הנפרדים מקיימים ביניהם יחסי גומלין ומחויבים יחד לסביבה מכלילה, מונגשת ופתוחה.

צילום: איריס פשדצקי

כתבו עלינו

אבי פיטשון, ביקורת על התערוכה "שמישהו יענה להודעות שלנו כבר", הארץ, 14/12/2023
אלי ברודרמן, ביקורת על התערוכה "קופסא שחורה" של רעי רביב, ערב רב, 21.1.2023
יפעת שוורץ, ביקורת על התערוכה "אמנות בין המרחב הטיפולי לציבורי" בכפר שאול, ערב רב, 9.11.2022
רוני גריפית, ראיונות עם חברי קבוצת רדיוס כחלק מהתערוכה רדיוס +, ערב רב, 7.11.2022
Liane Grunberg Wakabayashi, New Jerusalem exhibit seeks to bust mental health stigma, Jerusalem Post, 5.11.2022
איתן אלחדז, בין רוחות העבר לשדים הפנימיים, ג'רוזלם טיימס, 14.10.2022
גלעד מלצר, הזדמנות לראות אמנות בעולם שסגור בפנינו, הארץ, 12.10.2022
הילה טימור אשור, נפש של אמנים, ישראלי היום, 1.9.2022
נופר וחש, רוצים להתקיים מאמנות עצמאית בתל אביב? תמשיכו לחלום, טיים אאוט, 1.7.2020
גילי זיידמן, מגלים אוצרות, מגזין פורטפוליו, 5.8.2019
אפי בת-אילן, ביקורת על המיצג "בין לבין" של עדינה בר און, 4.7.2019
מיטל רז, "גלריית המקרר חוזרת בעיצוב חדש והמון רוח במפרשים", טיים אאוט, 5.6.2019
יובל סער, המקרר של האמנית בתל אביב מעלה הילוך, פורטפוליו, 4.6.2019
תמר ניסים, עבודה בעיניים, מגזין פורטפוליו, 16.1.2019
גילי זיידמן, ומה תשלימי לעצמך בראש? מה תשלמי?, ערב רב, 22.4.2018
טל ניב, ראיה חותכת | לראות מבעד לפלנלית, הארץ, 3.1.2018
לי ברבו, המלצת השבוע על גלריית המקרר, ערב רב, 27.12.2017
בתים מבפנים, סיורים בגלריה המקרר
אתר האינטרנט של אירוע "invitation' שיתוף פעולה של B-tour ועמותת המקרר, 20.8.2017
ענת ברזילי, "עיר משחק: סיורי הפרפורמנס מאפשרים לחוות מחדש ערים בעולם", כלכליסט, 18.5.2017
אוצרות והפקה משותפת עם B-tours , קטלוג הסיורים בפסטיבל דריסת רגל 17.05.2017
יובל סער, ריאיון- "תנועה אמנותית" מגזין פורטפוליו, 14.05.2017
מיטל רז וקרני בן-יהודה , עושים באהבה: המדריך לאירועי אוהבים אמנות עושים אמנות, טיים אאוט, 27.05.2015
שני ליטמן, תערוכה חדשה | אותו בית קירור אבל גישה ממש שונה, הארץ, 26.05.2015

צוות המקרר

איריס פשדצקי

מנהלת ואוצרת [email protected]

רותי ביגר

מנהלת תחום מוגבלות [email protected]

דניאל הייבלום
מנהלת פרויקטים ופיתוח

[email protected]

דילוג לתוכן